Як зареєструвати ресторан? Практичні поради юриста

Як зареєструвати ресторан
Оцініть публікацію:
1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок (4 к-сть голосів, середній: 5,00 з 5)
Loading...

Останні роки у великих містах України та у Львові зокрема, існує стала тенденція щодо збільшення кількості ресторанів, кафе, бістро, піцерій та інших  закладів громадського харчування. Ця стаття вирішує питання як зареєструвати ресторан. Така тенденція зумовлена багатьма факторами. Якщо говорити про Львів, то великій кількості різноманітних закладів місто завдячує постійному напливу іноземців, які для себе відкрили місто як туристичну перлину після Євро – 2012. Дана подія стала каталізатором бурхливого розвитку туристичної інфраструктури. Саме тому, у багатьох виникає питання як зареєструвати ресторан (чи бар) – заклад громадського харчування.


ДЛЯ ЗАМОВЛЕННЯ ПОСЛУГ


+38 (098) 42 36 368
(відповідаємо у месенджерах: Skype, Telegram, Viber, What’s up, Messenger Facebook)


Як наслідок, вести бізнес у Львові, який стосується сфери громадського харчування, стало дуже вигідно. Однак, після узгодження для себе концепції Вашого майбутнього бізнесу, перед Вами постане логічне питання – як зареєструвати ресторан, кафе чи інший заклад громадського харчування у Львові? Почати потрібно з вибору організаційно-правової форми ведення бізнесу.

Не знаєш, що обрати: ФОП чи ТОВ? Переглянь відео!

Як зареєструвати ресторан? – поради фахівця – ФОП чи ТОВ?

Для того, аби зареєструвати ресторан – він же заклад громадського харчування – потрібно зареєструвати компанію. Для ресторану підійде ФОП (Фізична особа-підприємець) та ТОВ (Товариство з обмеженою відповідальністю). Часто для оптимізації використовують поєднання ФОП та ТОВ. До речі, ти можеш ознайомитися з процедурою реєстрації ФОП та ТОВ в інших публікаціях. Крім того, у статті з чого почати бізнес та власну справу теж можна почерпнути корисну інформацію.

Щоб коректно вибрати, що краще реєструвати ТОВ чи ФОП для твого ресторану – найкраще обрати юриста і розглядати кожну ситуацію індивідуально. Проте, загальне правило наступне:

  • Реєструвати ТОВ для ресторану потрібно:
  1. якщо ти відкриваєш його з партнерами і Вам потрібно офіційно закріпити внесок кожного;
  2. якщо ти плануєш залучати інвестиції;
  3. якщо твій бізнес сталий і готовий нести адміністративні витрати.
  • Реєструвати ФОП для ресторану потрібно:
  1. якщо ти сумніваєшся в стабільності свого бізнесу і потрібно буде його терміново закривати;
  2. якщо ти відкриваєш свою справу сам.

Найефективніше – комбінувати ФОП та ТОВ. Це допоможе оптимізувати оподаткування ресторану.

Переглянь відео на YouTube каналі

Система оподаткування для ресторану – закладу громадського харчування

Тут діє просте правило. Якщо ти бажаєш у своєму закладі громадського харчування продавати алкогольні напої – тобі підійде лише загальна система оподаткування. Лише платники податку на загальній системі можуть отримати ліцензію на торгівлю алкоголем.

У всіх інших випадках потрібно індивідуально вираховувати, що ж вигідніше: спрощена система оподаткування чи загальна.

Чому? Спрощена система для ресторану підійде на 2х групах: 2-й та 3-й. На 2-й групі ти платиш фіксований платіж, проте, ти обмежений лише в 10-ти працівниках та 1.5 млн грн обороту; на 3-й групі ти платиш 5% від свого обороту, проте можеш найняти необмежену кількість працівників, недоліком є те, що ти не можеш враховувати свої витрати.
На загальній системі оподаткування ти сплачуєш 18% від чистого доходу – тобто прибуток мінус витрати = чистий дохід, або, якщо податковим терміном – фінансовий результат. Саме з цього фінансового результату сплачується 18% податку. Інколи, це вигідніше, аніж спрощена система оподаткування. Це в кожному випадку прораховується індивідуально.

Переглянь відео про те, як оформити працівника та не отримати штрафу

Використання РРО (касового апарату) та терміналу для оплати

Якщо твій оборот в рік більше 1 млн грн – ти зобов’язаний використовувати касовий апарат. Це тягне за собою адміністративні витрати. Крім того, якщо ти використовуєш касовий апарат – ти, як власник закладу громадського харчування, зобов’язаний отримувати платежі від споживачів платіжними картками.

Від обов’язкового прийому платіжних карток звільнені:

    • заклади громадського харчування закритого типу – наприклад, їдальні в установах чи підприємствах;
  • заклади громадського харчування у містах з населенням менше 25 тис. (наприклад райцентр Пустомити, Городок чи інші райцентри Львівської області).

Приміщення для ресторану, бару – закладу громадського харчування

Якщо у тебе вже виникло питання як зареєструвати ресторан чи бар – скоріш за все ти вже маєш приміщення. Само собою, у ньому мають бути дотримані всі санітарні та пожежні норми.

Проте, якщо ще не маєш приміщення і будуєш самостійно – зверни увагу, під час будівництва, на дотримання ДБН, правил пожежної безпеки, можеш обладнати спеціальну закриту зону для курців.

Якщо ж ти плануєш орендувати приміщення зверни увагу на:

  • хто платить комунальні платежі – ти чи орендодавець;
  • хто проводить поточний та капітальний ремонт приміщення;
  • хто несе ризик знищення та пошкодження майна;
  • в разі, якщо укладаєш договір оренди більше ніж на 3 роки – такий договір підлягає обов’язковому завіренні в нотаріуса та внесенні в реєстр.

Переглянь відео про податки для ФОП

Як зареєструвати ресторан – працівники ресторану

Коли ти вже вирішив питання з тим, як зареєструвати ресторан – потрібно вирішити питання персоналу. Для працівників закладів громадського харчування законодавством встановлені певні індивідуальні вимоги:

  1. працівники, що займаються виробництвом, зберіганням, продажем харчових продуктів – повинні мати професійну спеціальну освіту;
  2. пройти медичне обстеження та мати медичні книжки без протипоказань щодо поводження з харчовими продуктами;
  3. пройти навчання з питань гігієни;

як відкрити заклад громадського харчування у львові

Реєстрація потужностей ринку харчових продуктів

Всі заклади громадського харчування зобов’язані зареєструватися як оператор ринку харчових продуктів.
Така реєстрація проводиться через ЦНАП. Заява розглядається протягом 10 днів.

Варто звернути увагу, що у разі пропуску цього пункту та не реєстрації потужностей ринку харчових продуктів – грозить солідний штраф.

Реєстрація потужностей ринку харчових продуктів – необхідний крок для кожного ресторатора.

Для юридичних осіб він встановлений у розмірі від 23 до 30 мінімальних заробітних плат, а для фізичних осіб-підприємців від 8 до 15 розмірів мінімальних заробітних плат.

Зовнішня реклама ресторану

Кожен ресторан, аби звертати увагу відвідувачів, бажає розмістити зовнішню рекламу. Потрібно мати на увазі, що таке розмішення обов’язково має бути погоджене з органами місцевого самоврядування.

Запитання та відповіді

Богдан Янків, партнер Юридичної компанії Law AdvisorsЗа додатковими запитаннями щодо процедури реєстрації ресторану, кафе чи будь-якого іншого закладу громадського харчування, з питаннями по статті можете звертатися до автора та партнера команди Law Advisers Янківа Богдана. Зв’язатися.


ДЛЯ ЗАМОВЛЕННЯ ПОСЛУГ


+38 (098) 42 36 368
(відповідаємо у месенджерах: Skype, Telegram, Viber, What’s up, Messenger Facebook)


Якщо Ви знайшли описку, будь ласка, підкресліть її та нажміть Shift + Enter (разом) чи нажміть сюди, щоб проінформувати автора.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *