Приведення статуту у відповідність

Приведення статуту у відповідність
Оцініть публікацію:
1 Зірка2 Зірки3 Зірки4 Зірки5 Зірок (3 к-сть голосів, середній: 5,00 з 5)
Loading...

Приведення статуту у відповідність – проблема, із якою зіштовхнулись тисячі учасників (власників) товариств з додатковою та обмеженою відповідальністю. Ця потреба виникла у зв’язку із прийняттям нового Закону України “Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю”. У статті описано для чого це потрібно, як це зробити та, найголовніше, можна замовити професійну допомогу юриста!


ДЛЯ ЗАМОВЛЕННЯ ПОСЛУГ


+38 (098) 42 36 368
(відповідаємо у месенджерах: Skype, Telegram, Viber, What’s up, Messenger Facebook)


Кому та навіщо приведення статуту у відповідність?

Приведення статуту у відповідність до чинного законодавства потрібно всім учасникам (засновникам) товариств з обмеженою відповідальністю та додатковою відповідальністю. А, оскільки, це найпопулярніша форма здійснення бізнесу – отже, це актуально майже всім власникам бізнесу в Україні.

Щоб зрозуміти навіщо це потрібно, найпростіше пояснити переваги, які дасть приведення статуту Товариства у відповідність до чинного законодавства:

  1. можна запобігнути неправомірній розстраті коштів директора Товариства, шляхом використання інституту значного правочину;
  2. запобігнути розмиттю часток, коли один із учасників наповнив статутний капітал, та автоматично частка іншого учасника – зменшилася;
  3. визначити порядок виплати дивідендів;
  4. відмовитися від переважного права купівлі-продажу частки в статутному капіталі, або ж навпаки;
  5. визначити спосіб повідомлення учасника про проведення загальних зборів;
  6. визначити підстави для розірвання договору із посадовими особами компанії (директора тощо);
  7. утворити наглядову раду;
  8. передбачити можливість підписання статуту диреткором Товариства;
  9. якщо попередній статут втрачено – приведення статуту у відповідність до чинного законодавства – хороша причина відновити установчі документи;
  10. зменшити обсяг статуту – це теж одна з причин, оскільки старі статути досить об’ємні та містять беззмістовні відомості;

Привести статут у відповідність до чинного законодавства без сплати адміністративного збору можна було до 17 червня 2019 року. Станом на зараз потрібно сплачувати адміністративний збір.

Здається, що приводити статут у відповідність до чинного законодавства є сенс лише для Товариств, де є два та більше учасники. Так, для таких Товариств це потрібно зробити 100%! Це допоможе максимально застрахувати власників бізнесу.

Проте, Товариствам з одним учасником це теж варто зробити. Наприклад, часто у старих статутах прописана юридична адреса Товариства, види діяльності, прізвище, ім’я та по батькові директора – щоб це змінити потрібно міняти статут. Після того, коли один раз привести статут у відповідність до чинного законодавства – можна легко міняти всі ці дані без зміни статуту. А це очевидна зручність.

Також, поділюсь ситуацією із практики, коли наш клієнт, одноосібний власник Товариства, прийняв рішення оновити статут. Раніше, до набуття чинності нового закону, у Товаристві було 4 засновники – вони вийшли, підписали нотаріально завірені заяви, проте не зареєстрували в реєстрі, також не привели статут у відповідність. Після набуття чинності новим законом – після проведення серії дій щодо виключення учасників статут Товариства було оновлено, інформація про старих власників більше не містилася у статуті.

Доки потрібно привести статут у відповідність із новим законом?

Статут можна привести у відповідність до нового закону, впринципі, будь-коли. Проте, до 17 червня 2019 року це можна зробити без оплати адміністративного збору. Адміністративний збір складає від 580 до 800 грн. Ця знижка з боку законодавця – хороший стимул, щоб зробити це саме до 17 червня 2019 року. Станом на зараз, оскільки 17 червня 2019 року минуло – адмін збір доведеться сплачувати, проте, статут у відповідність до чинного законодавства всеодно доведеться привести.

Вже після приведення статуту у відповідність Ваша компанія буде працювати за новим, гручким законодавством.

Твоєму ТОВ потрібно привести статут у відповідність із новим законом?

Так, звичайно, що потрібно. Адже, щоб закон працював – його потрібно виконувати. Поки що, достеменно невідомі наслідки неприведення статуту у відповідність до чинного законодавства.

Потенційно, може статися ситуація, що у зв’язку із тим, що компанія має стару редацію статуту – контрагенти можуть відмовитися співпрацювати із такою компанією для уникнення ризиків.

Інколи простіше відмовитися від співпраці з компанією, аніж потім вирішувати проблеми, що настали.

Як взагалі проходить оновлення статуту?

Щоб оновити статут потрібно провести загальні збори учасників Товариства, або ж, якщо у компанії один засновник – прийняти рішення засновника.

В протоколі/рішенні про оновлення статуту має бути прописано наступний текс: “привести статут Товариства у відповідність до чинного законодавства та затвердити нову редакцію статуту”.

Підпис на протоколі/рішенні учасників/засновника має бути завірений нотаріусом. Це додаткові витрати, проте, до 17 червня 2019 року ці витрати компенсуються шляхом звільнення від сплати адміністративного збору.

Крім того, приведення статуту у відповідність до чинного законодавства потребує завірення підпису учасників Товариства на статуті у нотаріуса. Це знову ж тягне за собою додаткові витрати.

Проте, вартість нотаріальних послуг компенсується звільненням від сплати адміністративного збору.

Крім того, потрібно підготувати реєстраційну картку для того, аби її подати разом із оновленим статутом та протоколом/рішенням. Таким чином, документи для оновлення статуту потрібні такі:

  1. протокол/рішення засновників;
  2. оновлений статут;
  3. заява.

В залежності від попередньої редакції статуту Товариства, для приведення статуту у відповідність із новим законодавством потрібно або 50%, або ж 75% голосів.

Послуги юриста із приведення статуту у відповідність складають від 2 тис до 10 тис грн. Все залежить від кількості засновників Товариства, а також чи є засновниками юридичні особи, чи іноземні юридичні особи, або ж нерезиденти. В залежності від цих факторів – збільшується кількість роботи, а відповідно, юристу потрібно більше часу для того, аби все зробити.

Запитання та відповіді

Богдан Янків, партнер Юридичної компанії Law AdvisorsЯкщо потрібно привести статут у відповідність до чинного закону, проконсультувати – Ви можете звернутися  до автора та партнера команди Law Advisers Янківа Богдана. Зв’язатися.


ДЛЯ ЗАМОВЛЕННЯ ПОСЛУГ


+38 (098) 42 36 368
(відповідаємо у месенджерах: Skype, Telegram, Viber, What’s up, Messenger Facebook)


Якщо Ви знайшли описку, будь ласка, підкресліть її та нажміть Shift + Enter (разом) чи нажміть сюди, щоб проінформувати автора.

1 коментарі “Приведення статуту у відповідність

  1. Дмитро Відповісти

    Доброго дня
    Як правильно привести статут у відповідність до нового закону ?
    Та чи зможу я це зробити власноруч?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *