Чи варто робити бізнес з друзями? Бізнес партнер нічого не робить

Чи варто робити бізнес з друзями? Бізнес партнер нічого не робить
Оцініть публікацію:

У публікації проводимо аналіз на тему: чи варто робити бізнес з друзями. А також розглядаємо тупикову ситуацію, коли бізнес партнер нічого не робить. Весь цей аналіз проведено з юридичної точки зору.


ДЛЯ ЗАМОВЛЕННЯ ПОСЛУГ


+380 (98) 42 36 368
(відповідаємо у месенджерах: Skype, Telegram, Viber, What’s up, Messenger Facebook)


Чи варто робити бізнес з друзями?

Як відкривати бізнес? Самостійно чи залучити партнера? Чи можна взяти друга – партнером? Ці питання часто бентежать підприємців.

Насправді питання чи варто робити бізнес з друзями – вічне. Однозначної відповіді немає. Проте, на життєвих прикладах та практиці можна прийняти рішення кожному особисто. Власне це і покликана вирішити стаття.

Партнер в бізнесі може бути як бізнес-партнером, який залучає свою репутацію, час, зв’язки, щоб зробити бізнес успішним, так і бізнес-партнер який може бути лише інвестором, інвестуючи лише гроші.

Впринципі, в обох випадках Ви та Ваш партнер зацікавлені, щоб бізнес “вистрілив”, оскільки Ви отримуватимете дивіденди та відсотки від прибутку, на відміну від працівників, котрі “висиджують” зарплатню.

На етапі створення бізнесу можна скористатися процедурою партнерської медіації та юридично врегулювати потенційні кризи консенсусу партнерів.

Бізнес партнер нічого не робить

В історії ми знаємо багато успішних прикладів: Стів Джобс і Стів Возняк, Білл Гейтс і Пол Аллен, Білл Хьюлетт і Дейв Паккард ці відомі бізнес-тандеми побудовані на міцній дружбі.

Але є багато випадків, коли спільна справа руйнує дружбу. Про них не пишуть в ЗМІ, адже це не красиві історії, які мотивують.

Іван і Саша зайнялися спільним бізнесом з будівництва. Саша багато років “крутився” в цій сфері, зібрав бригаду хороших працівників. А у Івана був ФОП і трохи грошей для повноцінного запуску бізнесу – докупити необхідне обладнання, проплатити рекламу. 

Спочатку все йшло як по маслу, а потім почалися гойдалки.Саша крутився, як білка в колесі: виїжджав на об’єкти, спілкувався з замовниками, контролював робочих,?тиызж вирішував питання з постачальниками. Іван в цей час встигав паралельно вести інший бізнес, зовсім в іншій сфері.

І в якийсь момент Сашу бомбануло:
– Іван що за балет у Михалича об’єкт завис, щебінь бракований привезли, треба вирішувати питання з поверненням. А ти зібрався на відпочинок летіти. Я за двох працювати не збираюся.
– Саша, а нічого, що я цей щебінь із своїх оплачував і з об’єкта Михалича я свій відсоток не забирав ти сказав, що там брати нічого. Я не збираюся вирішувати твої проблеми за свій рахунок.
– Ось як? Тоді нам точно не по дорозі. Я цей бізнес підняв з нуля, а ти примазався вчасно. Поверну тобі гроші, що ти інвестував, і розходимося, як в морі кораблі.
– Я не банк і безвідсотковий кредит не давав. Якщо віддаєш гроші,то врахуй відсотки за роботу мого капіталу. І розійдемося по-доброму.

Все, з цього моменту почалася війна. Саша забрав із компанії своїх робочих, а Іван продав все обладнання. На цьому колишні друзі не зупинилися – почали підсиджувати один одного. У підсумку жоден з них не став успішним бізнесменом.
Історія заснована на реальних подіях.

Як себе застрахувати?

Не будемо так категоричні. Спільний бізнес буде успішним, якщо:

  1. Загальна ідея збігається. Щоб не було так, що один замахнувся на велику міжнародну компанію, а другий планує вести бізнес тільки в рамках свого міста.
  2. У бізнесі є ЛПР – Особа, що приймає рішення. При вирішенні спірних питань його думка – пріоритетна. ЛПР потрібно визначити на старті бізнесу, щоб не було перетягування канату.
  3. Бізнес оформлений як ТОВ, а не ФОП, і у кожного є своя частка. ФОП поганий варіант, так як юридично тільки один з партнерів буде керівником.
  4. Присутній чіткий поділ обов’язків. У кожного партнера є своя зона відповідальності і інший партнер в неї не лізе.
  5. Робочі питання не змішуються з особистими. На роботі розмовляють тільки про роботу, а не про те, як зібрати дітей до школи або де провести травневі свята.

Чи варто робити бізнес з друзями? Юридичні засоби захисту

Якщо Ви робите бізнес із другом; з партнером із часткою 50/50 варто використосувати такі інструменти:

  1. корпоративний договір;
  2. безвідклична довіреність;
  3. юридична особа (ТОВ);
  4. грамотно описаний статут компанії.

Запитання та відповіді

Богдан Янків, партнер Юридичної компанії Law AdvisorsЯкщо Вам потрібна юридична консультація стосовно партнерства в бізнесі, а також з питаннями по статті можете звертатися до автора та партнера команди Law Advisers Янківа Богдана. Зв’язатися.

 

 

 


ДЛЯ ЗАМОВЛЕННЯ ПОСЛУГ


+38 (098) 42 36 368
(відповідаємо у месенджерах: Skype, Telegram, Viber, What’s up, Messenger Facebook)


 

Якщо Ви знайшли описку, будь ласка, підкресліть її та нажміть Shift + Enter (разом) чи нажміть сюди, щоб проінформувати автора.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *